Match New Heroes Basketball en Visio De Vlasborch vierde plaats in NLMatcht campagne 2016

< Ga terug



Beursvloer 's-Hertogenbosch nam deel aan de landelijke campagne NLMatcht. Doel van deze landelijke campagne was 3000 matches met een maatschappelijke waarde van € 3.000.000,- realiseren.

In ruim 1,5 maand zijn er 73 matchevents geweest in Nederland waarvan Beursvloer 's-Hertogenbosch er één was. Elk matchevent mocht zijn eigen 'mooiste match' indienen. Uiteraard deden wij dat ook en van de zeven genomineerde matches zijn we uiteindelijk vierde geworden. 

De match van Beursvloer 's-Hertogenbosch:

INZENDING ’S-HERTOGENBOSCH

Intermediair: Sharity
Project: Beursvloer ‘s-Hertogenbosch

Tijdens de Beursvloer ’s-Hertogenbosch zijn 218 prachtige matches gemaakt. Iedere match is waardevol, omdat de matchende partijen een groter verhaal vertegenwoordigen. De één heeft iets te bieden in het klein, de ander in het groot. We kiezen één match uit waar twee bijzondere partijen elkaar hebben gevonden:
Betrokken partijen

Aanbiedende partij: 16-voudig landskampioen basketballclub New Heroes

Vragende partij: Visio de Vlasborch – Verzorgingshuis voor ouderen met een visuele beperking waar zorg, begeleiding en dagbesteding wordt geboden.


Match
Match: New Heroes stelt 30 vrijkaartjes voor één van hun basketballwedstrijden beschikbaar aan Visio de Vlasborch. Tegenprestatie: Visio de Vlasborch biedt aan een groep van New Heroes een diner in het donker aan.

Onderbouwing van deze match
De kracht van deze match zit in de wederkerigheid tussen de partijen. Niet alleen de visueel beperkte ouderen hebben een geweldige dag waar ze nog lang en met veel plezier op terugkijken, maar ook New Heroes zal een ervaring voor het leven opdoen. Tijdens het dineren in het donker doen zij een ervaring op hoe het is om visueel beperkt te zijn en niet op zicht te vertrouwen, maar op de rest van hun zintuigen. De cliënten van Visio de Vlasborch doen plezier op en het vergroot hun eigenwaarde, want zij worden op een speciale manier gezien door New Heroes. En de betrokkenen van New Heroes vergroten laagdrempelig hun empathie voor mensen met een visuele beperking.
Deze ervaringen delen beide partijen met de mensen om hen heen (ondernemers, sporters, vrienden en familie), waardoor het niet alleen voor de direct betrokkenen winst is.

Het eindesultaat van de landelijke campagne NLMatcht is 4.144 matches met een waarde van € 4.458.000,- Op naar volgend jaar!

Lees hier meer over 'De Mooiste Match award'.

Beursvloer 2018 | Ontwerp: Digital Analog | Ontwikkeling: Schmeits websolutions